luni, 20 decembrie 2010

Manele şi manelişti

Regretatul George Pruteanu, spunea în 2004 : " Manelele nu reprezintă, totuşi, nivelul majorităţii, ci pe cel al unei minorităţi gălăgioase". Maestre, dacă ai vedea ce se petrece în 2010, cu siguranţă ţi-ai schimba opinia. Cu ceva vreme în urmă eram foarte vehement în ceea ce-l priveşte pe aşa zisul interpret de astfel de zgomote, însa am ajuns la concluzia (ca foarte mulţi alţii) că ăla nu poartă o mare vină decât ca atentează in mod continuu la igiena spirituală a celor care nu preferă acest "sub-gen" de muzică. După părerea mea, vina aparţine în întregime celor care au astfel de preferinţe şi ăştia nu sunt puţini, crede-mă...,iar atunci mă întreb...ce vină au ăia care "prestează" dacă mulţimea cere??? Întotdeauna am considerat că salamul se ţine în frigider...nu în playlist şi am convingerea asta în continuare.
Zilele trecute, într-un supermarket am trăit o oarecare experienţă în compania (întâmplătoare) unor exemplare din această sub-specie (ascultători de manele). Mă învârteam printre rafturile cu CD-uri sperând să găsesc ceva interesant pentru o călătorie mai lungă. Îi mulţumesc lui D-zeu că băieţii din magazin au avut buna inspiraţie să aşeze discurile în funcţie de genuri. La câţiva metri de mine erau adunaţi vreo 8 oameni, care se îmbulzeau, gesticulând puternic şi folosind un limbaj sub-mediocru, încercând să pună în coş anumite discuri. După ce au plecat, curios din fire, m-am dus şi eu să văd pentru ce se călcau în picioare...şi ghici...bineînţeles manele - manele de crăciun, războiul nu ştiu cui, fermecătoarea nu ştiu care, copilul copiilor, minunatul minunaţilor şi multe alte mezeluri.....am plecat de acolo cu amărăciune în suflet, constatând cu stupoare că din 2 rafturi cu discuri, mai mult de jumătate erau "populate" cu manele. În sfârşit, la casă, era înaintea mea una din doamnele care făcea ca toţi dracii la raftul cu manele, fiind foarte satisfăcută de faptul că a reuşit să pună mâna pe colecţia mult dorită. Era cu familia, la prima vedere o familie respectabilă, însă fiind destul de aproape de ei nu am putut să mă abţin din râs în momentul în care ea îi spune soţului: "Auzi bă, ţi-am zis că nu plecăm fără Salam din magazin?", analizând un cd, probabil cu "celebrul interpret". S-au întors spre mine, total nedumeriţi de faptul că am început să râd şi el m-a întrebat : "Ce vrei bă, ce nu-ţi convine".....în secunda aia aşteptam şi un croşeu, pentru că se vedea pe faţa omului că nu e în stare să poarte o conversaţie, probabil crescând toată viaţa lui printre oi şi porci, iar singurele discuţii pe care le-a avut cu cineva au fost finalizate cu bâte şi topoare. Singura replică pe care am putut-o scoate în momentul ăla a fost : "Aţi făcut o alegere extraordinară pentru sărbători ! ", continuând să zâmbesc ironic...bine că nu s-a prins bou' pentru că sigur nu mai scăpam de croşeu.
Acum revin la întrebarea iniţială, ce vină au ăia care scot non-stop astfel de albume, în conditiile în care ţara geme de giboni (vorba lu' Badea)disperaţi să dea banii pe astfel de porcării?
L-am auzit şi pe băiatul ăsta care îşi bate joc de destinele noastre (Băsescu) spunând ca 99% dintre români ascultă manele......amice, cred că e vorba de 99% din electoratul tau. Dacă stai să te gândeşti că 99% din 5 milioane şi ceva ascultă putregaiurile astea atunci suntem chiar...hopeless.

Sus

2 comentarii: